Comentando el nuevo Vray 1 5

https://www.Vray.info/news/n0384.asp. V-ray 1.5 builds on the existing fundación of the Vray rendering engine, extends its capabilities and adds Many new features:
Full Render Elements support inside 3ds Max with nearly 30 Render Elements available.

Physically based Sun and Sky for simulating the natural Daylight illumination of the Earth.

Physically based Camera model with real-world parameters (exposure, distorsión etc).

New material types (Vrayblendmtl for layering materiales in an eficient manner, VRay2SidedMtl for simulating Thin hola surfaces, vrayfasts for simulating subsurface scattering in hola materiales like humnan skin, and more).

Detail enhancement for the Irradiance Map – A blend between the Irradiance Map and Quasi Monte Carlo GI todo bring the best of both worlds.

Adaptive Path tracing.

Vraydirt texture map for simulating Dirt or Ambient Occlusion.

Improved distributed rendering.

Improved Vray virtual frame buffer.

Multi-platform SDK for extended virtually any part of the rendering engine.

And much more.

Me llamo la atención el new material types, se supone que son los mismos del max pero adecuados al motor del Vray?
Y el vrayfasts para la piel también es una buena idea.

Vraydirt texture map for simulating Dirt or Ambient Occlusion.

Esta es mi duda, se supone que son 2 cosas distintas el Vray Dirt y el Ambient Occlusion pues con una textura tu puedes poner en que lugar quieres la mancha y con el Ambient Occlusion la pone donde quiere.

Bueno espero que salga pronto para ver si realmente valió la pena la espera.

Por cierto, que precio tendrá esta versión? Saludos.