Modelado low-poly-tutorial de 3dStudio Max 7

Bueno, en primer lugar, pido perdón por si es una pregunta muy fácil. El caso es que estoy intentando hacer el modelado en Low poly que viene con la ayuda, y bien, hay un paso que no lo entiendo. A mí me gusta entender el porqué de las cosas, puedo poner lo que me viene en el tutorial y listo, pero es que, no quiero eso.

Además, como soy tonto y me gusta complicarme la vida, pues me lo pongo en inglés.

El caso es que hay un punto en el que se bien del slice plane button, y hay un momento en el que seleccione y cambias de modo a Quick Slice, y después le vuelves a dar a deshacer.

Os pongo lo que viene en la ayuda exactamente.

Cita:

Select the torso object if it is not already selected.

In the modifier stak display, the Editable Poly Hierarchy should still be expanded.

In the modifier stak display, click Editable Poly > edge.

This moves you bak todo the base-object level, and you se the Low-resolution versión of the model before MeshSmooth takes effect.

As you move the cursor After the first click, a line dynamically shows you where Quick Slice Will create new Edges.

Press Control + z todo undo the Quick Slice, and then click slice plane.

The slice plane gizmo appears where the Quick Slice was.

If necessary, move and rotate the gizmo so it positioned as shown in the following illustration.

You might ned todo toggle the show end result on/of toggle button todo the of state in order todo se the Low-resolution versión.

In the edit geometry ut, click the slice plane button.

The slice plane gizmo appears as an orange wireframe square on the torso model representing the slicing plane.

The slice plane tool uses a square gizmo todo define a 2d cutting plane. Where this plane intersects your model, the model is Cut or divided and new Edges and vértices appear. Its important todo note that the cutting plane defined by the gizmo extends infinitely in all directions. Even if the gizmo is small, it Will still Cut th rouge your entire model.

In its default position, the gizmo is horizontal th rouge the object center, but youll be making a vertical Cut. You could rotate and move the gizmo into place, but it easier todo do the initial setup with the Quick Slice tool. Then youll use slice plane todo make the actual slice.

Turn of slice plane, and then click Quick Slice.

In the left viewport, using the illustration below as a guide, click once below the box, move the cursor above the box, and then click again.


Habla del gizmo y de diferentes maneras para que después pueda seguir operando. No quiero que me expliquéis todo el tocho que he puesto, pero sí que me gustaría saber para que se utiliza el botón slice plane. Esto es que efecto tiene. Porque yo he probado a hacerlo, y no sé si lo habré hecho mal, pero no noto ninguna diferencia física que es que te cambia la situación del gizmo naranja para seguir modelando de una manera o de otra?
Perdón por la parrafada. Tengo muchas dudas, soy bastante pesado. Saludos.

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