Otro que se nos va: Kerkythea también toma el camino comercial casi

Los desarrolladores de Kerkythea van a sacar un nuevo renderizador comercial llamado thea render: https://www.thearender.com/.

Aunque según su comunicado oficial, que ahora os citaré, prometen seguir con Kerkythea, aunque ha un ritmo más lento (por eso lo del casi), a mi por lo menos se me hace evidente que no van a seguir desarrollando un motor de renderizado que le haría la competencia a su otro motor comercial. Así que por lo menos yo, personalmente, doy por muerto el futuro de Kerkythea (a pesar de que lo niegan en el foro en el que han hecho el anuncio).

Os cito el mensaje.

It was a long year of hard work and advances. Some people have spotted a delay in Kerkythea updates and inded there was a reason. Our primary focus has ben shifted towards the creation of a new renderer, entering the commercial arena. The name of the new renderer is – For simplicity – The same as the commercial engine that runs behind Kerkythea.

So, what is it with thea render? We believe that it belongs todo a diferent class regarding quality, versatility and easy of use. This is a new renderer incorporating state of the art features with a lot of work and research behind it. For further discussion on the new renderer, we welcome users in our related announcement over thea render forum (requires registration todo mensaje or read).

And what about Kerkythea itself? We certainly wont abandono Kerkythea, our render buddy. Most probably though, the shift in priorities Will have an impact for the next updates, delaying them further. On the other hand, some related Kerkythea issues Will be improved, particularly the integration with modelers (since exporters can be reused). And of course, there Will be some long-promised features, that now make their appearance in thea render, but Will a los become available in a next Kerkythea edition.

Furthermore, we would like todo reward the people that contributed todo Kerkythea with the one or the other bien (commitment, donations, hard work) as a minimal token of our appreciation and ask for their Understanding for the shift of priorities.
We thank you for your continuous support and welcome you in both of our render communities.

Best regards.

Ioannis pantazopoulos.

El enlace (y discusión): https://www.Kerkythea.net/phpb2/viewtopic.php?t=7746.

En mi caso personal, que soy un aficionado no profesional, que toca SketchUp e intenta hacer pinitos aprendiendo Blender de vez en cuando en su tiempo libre y que no le apetece pagar un duro por algo que hace por gusto, esto un mazazo, y más después de lo de Indigo.

Mientras consigo buscar una forma correcta de exportar bien mis modelos tan pesados de mi versión gratuita de SketchUp a Blender, solo puedo esperar que algún alma caritativa le de por desarrollar un plugin de SketchUp para LuxRender o Yafray.

Nada más, un saludo a todos.

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